Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

Ένας καλύτερος κόσμος - ΤΟΤΕΜ


Now there is joy, f' all across the land...
I don't suppose you say that's a victory.

-Πολλές φορές έρχεται η γνώση και σου τραβάει σφαλιάρες
ενώ ταυτόχρονα αποφεύγεις κατάρες.
Έτσι κι εγώ, κι ήταν γραφτό κάποια να με πετύχει,
γιατί αποφάσισα καιρό να διαβαίνω δίχως τύχη.
-Εκ γενετής σκεπτικιστής και απροσάρμοστος
και στην πορεία υλιστής του κερατά, κι άπιστος.
Ό,τι χειρότερο μπορεί να συναντήσει ένας ιδεαλιστής.
Λογική ψάξε αλλού να βρεις.
-Γεννήθηκα γέρος κι όσο πηγαίνω μικραίνω.
Η ξεγνοιασιά μου έχει μείνει απωθημένο.
Για αυτό επιμένω να προσπαθώ να εκβιάσω καταστάσεις,
να αγκομαχώ να προετοιμάσω επαναστάσεις,
-να καταφέρω όσα δεν έκαναν άλλοι,
από μένα πιο έξυπνοι, πιο δυνατοί, πιο μεγάλοι.
Ψάχνω να βρω ό,τι χειρότερο έχει η αντίπαλη μεριά
και να ανέβω πάνω στις ίδιες ράγες με σιγουριά.
-Στις ίδιες ράγες μα σ' αντίθετη κατεύθυνση.
Με πιο μεγάλη ορμή, δίχως ίχνος πέδηση.
Κι αν χαθώ πάνω στη σύγκρουση, χαλάλι.
Εγώ ανήκω εδώ, σ' αυτό το χάλι.

-Σκεπτικιστής και άπιστος από μικρός,
μπολιασμένος με περηφάνια και μπέσα,
να τραγουδάω για ένα καλύτερο κόσμο που είναι εφικτός,
κι ας ξέρω πως δεν έχω θέση εκεί μέσα.
-Πυρωμένος από φλόγα ευτυχώς,
κι ευθυγραμμισμένος απ' του αγώνα την πρέσα,
να πολεμάω για ένα καλύτερο κόσμο που είναι εφικτός,
μα δυστυχώς, δεν χωράω εκεί μέσα...

-Οι αγώνες είν' η τέχνη του λαού
κι εγώ είμαι τεχνίτης παντός καιρού.
Δεν με εκπαίδευσε κανένας διδάχτορας.
Εμπειρικά κατάφερα κι έγινα μάστορας.
-Όσους αδίκησα τους άξιζε και με το παραπάνω.
Απλώνω πάντα χέρι πιο πάνω απ' όσα φτάνω.
Τη θεωρία μου την κάνω φραγκοδίφραγκα.
Πάντα μ'ακούγανε κι ας μην τους μίλαγα.
-Πάντα με βάζανε μπροστά να βρω εγώ την άκρη,
μη φάνε καμιά ξώφαλτση και φύγει κάνα δάκρυ.
Κάθε εποχή δυο-τρεις μαλάκες σαν κι εμένα θέλει.
"Τράβα μπροστά ξωπίσω εμείς και μη σε μέλει!"
-"Κι άμα στη σύγκρουση χαθείς θα το εκτιμήσουμε
και μετά θάνατον μπορεί να σε τιμήσουμε."
Δεν χρειάζομαι τιμές ρε! Ας πάω χαλάλι,
φτάνει να πάρω μαζί μου αυτό το χάλι.

ΤΟΤΕΜ

Δεν υπάρχουν σχόλια: